Igualtat en l'Esport

Campanya de comunicació de la Igualtat en l’esport en àmbit municipal

Ojectiu

L’Ajuntament de Granollers volia fer una campanya a tots els edificis (centres) esportius tant a l’exterior com a l’interior. L’objectiu era comunicar la importància de la igualtat en l’esport per sensibilitzar a la població i sobretot els que practiquen esport,  especialment pels que són més petits (infants i adolescents) per tenir més referents propers. 

També volien tenir un manual a seguir per a tots els centres, clubs i projectes relacionat amb l’esport per explicar situacions bàsiques que cal tenir en compte a l’hora de tenir la igualtat en l’esport.

Serveis:

Disseny de marca, campanya

Disseny editorial

Il·lustració, icones

Direcció creativa

Procés de disseny

Després de reunions i xerrades, es va descartar la idea d’utilitzar la il·lustració per la campanya, i ens vam decantar en utilitzar fotografies de noies reals, de Granollers perquè tothom s’hi pogués identificar amb més facilitat i fer-ho to més directe i humà.

Amb el fotògraf de l’ajuntament vam xerrar per decidir i tenir clar com volíem que fossin les fotografies de les jugadores, atletes, nedadores… Un cop vam tenir totes les fotografies, vaig fer un estudi de color i vam decidir dos colors potents que identifiquessin la campanya, el blau i el lila. 

A partir d’aquí vaig treballar amb les fotografies perquè tot tingués coherència visual. I vam afegir la gràfica amb una tipografia inclinada, que seria un altre element identificatiu de la campanya per ajudar que sigui encara més fàcil de recordar i de tenir present. 

Aquest element és la gràfica, la marca de la campanya, l’element clau que es va repetint en tots els formats. També vam dissenyar icones per representar tots els apartats a explicar del document del pla d’acció, i il·lustracions per representar cada situació. 

Finalment, vam fer banderoles de diferents formats, de gran i petit format que es poguessin adaptar a tots els centres i també roll-ups. També vam dissenyar un document editorial digital per fer arribar a tots els que treballen en el món de l’esport local per tal que els servís de guia per actuar en el dia a dia, un pla d’acció per a tenir sempre a mà i saber com actuar.

El resultat

Una campanya amb ànima i impacte visual que defensa la igualtat a l’esport des de la proximitat. Missatge clar, referents reals i una guia útil per al dia a dia pels centres esportius.

Vols llegir La Contraforma?

Reflexions sobre tot el que envolta una forma, des d’una mirada creativa.